Een contentkalender maken voor je blog

Dit is een van de dingen die ik leerde terwijl ik voor opdrachtgevers blogde, een contentkalender voor je blog! Het is nuttig voor heel veel dingen, leuk om te maken, en niet alleen goed voor bedrijven, maar eigenlijk voor elke blog. Een stukje balans, maar ook visie en inspiratie kun je eruit halen. Hoe maak je een contentkalender, hoe gebruik je hem optimaal en wat kun je ermee? Daar gaat deze blogpost over!

de-contentkalender

Wat is een contentkalender?

Kort uitgelegd is een contentkalender een kalender waarop je de content vooruit plant op een kalender. Ik ga het je straks precies laten zien aan de hand van voorbeelden!

Waarom is het gebruiken van een contentkalender nuttig?

Dan denk je nu misschien: waarom zou ik een contentkalender maken? Misschien heb je al een lijstje hiervoor, of misschien een plugin waarmee je blogposts kan inplannen. De contentkalender gaat nog een stapje verder!

  • Je deelt de verschillende onderdelen of de belangrijkste categorieën in en aan elke categorie verbind je een kleur. Dit zorgt voor overzicht in de content die je publiceert.
  • Wanneer je een planning maakt en je weet welke categorie aan de beurt is zorgt dit voor inspiratie.
  • Je hebt een leidraad: je weet altijd waar je aan toe bent. Je kan er voor je lezers ook vaste rubrieken van maken, maar dit is absoluut niet noodzakelijk. Zelf gebruik ik het ook vooral voor mezelf.
  • Balans binnen de onderwerpen van je blog. Op grote blogs zie je weleens lezers klagen over het feit dat de onderwerpen uit balans zouden zijn (‘er komen nooit meer *bepaald soort artikel* online!’). Door te werken met kleurtjes in een kalander zorg je ervoor dat je dit zelf inzichtelijk houdt en zul je minder gauw achter elkaar stukken publiceren die qua categorie erg op elkaar lijken.

Hoe maak ik een contentkalender?

Een contentkalender is geen begrip met een vaste betekenis. Wanneer je opdracht krijgt om een contentkalender te maken wordt vooral bedoeld dat je door middel van categorieën, onderwerpen en kleurtjes een kalender gaat creëren waarmee structuur en overzicht ontstaat. Dit is een erg prettige manier van werken wanneer je bijvoorbeeld met meerdere mensen aan een blog werkt.

Zelf heb ik voor jullie twee voorbeelden gemaakt, deze zal ik even laten zien!

De weekkalender

Waar je altijd mee begint: de stukken op je blog in verschillende onderdelen opsplitsen. Natuurlijk zijn er verschillende ‘soorten’ categorieën die je zou kunnen maken, maar neem de soort waarvan jij het het meest belangrijk vindt dat het goed verdeeld is.

categorieen-voor-de-week-contentkalender

Ik heb nu vier kleurtjes gebruikt, je kan dit zo ingewikkeld maken als je zelf wilt. Je zou in theorie zelfs twintig kleurtjes kunnen gebruiken. Dat wordt wel iets onoverzichtelijker, maar het kan zeker! Dan zou je bijvoorbeeld kunnen werken in kleurtinten. In dit geval zou je voor reviews verschillende tinten blauw kunnen nemen, voor looks/tutorials verschillende tinten roze, enzovoort. Zo houd je toch overzicht terwijl je je planning tegelijkertijd wat meer diepgaand maakt.

contentkalender-beautyblog

Vervolgens ga je door middel van die groepen een verdeling maken: zodat het eerlijk verdeeld is. Dit betekent niet perse dat er overal even veel van online moet komen: het kan ook zijn dat een van de onderwerpen belangrijker is voor je blog, en in dat geval plan je deze natuurlijk ook gewoon meer in.

Door middel van de tekst kun je de planning nog verder specificeren. In dat geval heb ik een weekplanning gemaakt, deze zou in principe elke week gebruikt kunnen worden. Als je je lezers hiervan niet op de hoogte stelt kun je uiteraard gewoon schuiven en het een en ander vervangen (het liefst van binnen dezelfde categorie natuurlijk!). Zo heb je wel vrijheid, maar tegelijkertijd maak je ook gebruik van de voordelen van de contentkalender.

beautyblog-week-contentkalender

Dus… dat was het beautyblog weekplanner voorbeeld. Ik heb nog een voorbeeld…

Artikels in een maandkalender

Wat heb ik voor dit voorbeeld gedaan? Ik heb mijn artikels van april erbij gepakt. Dit is een maand waarin ik niet heel bewust bezig ben geweest met het indelen per onderwerp; dat doe ik normaal altijd wel, ook als ik geen contentkalender gebruik.

contentkalender-lisanneleeft-april-2014

De drie hoofd-onderwerpen van mijn blog kennen jullie al – die staan met koeienletters boven mijn blog, haha. Zoals je ziet heb ik twee vaste rubrieken, en voor de rest van de week laat ik mezelf vrij. Zonde, want zoals je ziet wordt dat niet altijd eerlijk verdeeld. Dit is dan ook niet mijn optimale manier van verdelen, haha.

Je kunt een kalender als deze maken op verschillende manieren. Je kan vooraf de specifieke artikels inplannen en deze markeren met een kleurtje, zodat je weet hoe het eruit gaat zien qua verdeling. Je kan ook beginnen met de kleurtjes: hoe wil jij het komende maand gaan verdelen? En daar eventueel ook al de namen/titels van de artikels bij zetten, als je deze al op de planning hebt staan.

Oja: er zijn nu misschien mensen die het heel verleidelijk vinden om mijn indelingen of voorbeelden over te nemen, maar dit is juist een kans om goed na te denken over de visie van je eigen blog en na te denken over wat jouw blog uniek maakt.

Tip: werken in Excel met de contentkalender

Nu vond ik het leuk om dit aan jullie te laten zien op papier. Maar ik kan het heel goed begrijpen dat je hier geen tijd (of geduld) voor hebt, het is namelijk veel sneller gedaan wanneer je Excel gebruikt. Dit is ook hoe ik het professioneel vaker heb gebruikt, gewoon via Excel! Eigenlijk doe je hierbij precies hetzelfde als wat ik je op papier heb laten zien.

Alleen dan is het net nog wat overzichtelijker, kun je makkelijker schuiven en corrigeren, en extra info toevoegen is ook een stuk simpeler. Iemand kan er nog een feedback bij zetten, mocht dit nodig zijn, ook erg prettig! Het makkelijkste is om te werken met een verticale kalender, geen kalender maken zoals mijn maandkalender hierboven. Zo houd je het het meest overzichtelijk.

Tip: een kalenderplugin

Gelukkig is er ook een WordPress plugin die een deel van het werk van ons kan overnemen! Om inzicht te krijgen in de onderwerpen van jouw blog kun je de plugin ‘WordPress Editorial Calendar‘ installeren. Vervolgens maak je een screenshot van je kalender van afgelopen maand. En deze kun je gaan markeren met kleurtjes om meer overzicht te krijgen.

Deze plugin is ook zeker de moeite waard om ‘gewoon’, ook zonder contentkalender, overzicht te houden over je blogposts, en dan vooral de geplande blogposts.

ga-voor-de-contentkalender-yo

Misschien is de contentkalender niet voor elke blogger geschikt. Als je gewoon alleen voor de lol schrijft en het gedoe daar omheen niet zo interessant vindt dan is dit misschien niets voor jou. Als je het leuk vindt om meer te leren over bloggen, je eigen blog te verbeteren, en meer inzicht te krijgen in je eigen blog, dan is het zeker iets voor jou! Maar dat geldt stiekem wel voor bijna al mijn blogtips.

Ga jij gebruik maken van een contentkalender voor jouw blog? Of ben je hier, op wat voor manier dan ook, al eens mee bezig geweest?


tips-voor-bloggers

DELEN:

83 reacties

  1. Kelly Caresse 18 mei 2014 / 07:55

    Wat een handige tips Lisanne! Zelf werk ik voor mijn blog niet met een content kalender en zelfs de editorial calender plugin gebruik ik niet. Wel werk ik met vaste thema’s en dagen waardoor als ik mijn artikelen in kleur codes in een kalender zou uitschrijven ik toch veel verschil en balans zou hebben. Ik ga hier zeker over nadenken want zo’n kalender geeft wel overzicht daarin 🙂

  2. Suzanne 18 mei 2014 / 08:00

    Ik probeerde er ooit ritme in te brengen, maar ik ben gewoon niet zo gestructureerd. Maakt mij en mijn blog ook wel weer wie ik echt ben. haha

  3. cheyenne 18 mei 2014 / 08:03

    goeie tips zeg! tof om te zien hoe je het samenstelt 🙂
    xo, cheyenne

  4. Marion 18 mei 2014 / 08:10

    Oeps, nee, dit gaat voor mij een stap te ver. Maar ik snap dat als je zoveel schrijft en vaste onderwerpen hebt, je er wel een beetje een goede verdeling in wilt hebben. Ik heb wel een keer geprobeerd vaste onderwerpen erin te gooien. Dat werkte niet voor mij en gelukkig waren mijn lezers het er ook niet mee eens. Fieuw! Gelukkig maar!

  5. Geertje 18 mei 2014 / 08:15

    Als ik heel veel ideeën zou hebben, zou dit ideaal zijn. Maar vaak komt een idee/onderwerp in me op en schrijf ik er gelijk een artikel over. Wel heb ik een ideeën lijstje voor als ik even geen onderwerp weet. Die editorial calender gebruik ik wel, voor als ik meerdere artikelen ingepland heb staan!

  6. Laura 18 mei 2014 / 08:24

    Is een contentkalender in je hoofd ook goed? 😉

    Voor mijn persoonlijke blog geldt iig dat de zondag reis-gerelateerd is en de vrijdag vaak een favourite friday. Maar ik wijk er net zo goed vanaf. Voor Like & Love (it!) gebruik ik wel de kalender-plug-in zodat ik kan zien if de afwisseling tussen boeken, websites & producten goed is.

    • Lisanneleeft 18 mei 2014 / 11:48

      Ja hoor, die is ook goedgekeurd! Meestal doe ik het ook in mijn hoofd, haha. Maar dan ben ik toch eerder geneigd om af te wijken van de standaard verdeling met als gevolg dat het allemaal een beetje uit balans is qua onderwerpen.

      • Laura 18 mei 2014 / 11:53

        Maar ik denk dat een gemiddelde bezoeker dat niet eens altijd merkt. Bij jou weet ik enkel dat je op zondag de blogtips plaatst, maar de rest… geen flauw idee! En dat is niet negatief bedoeld hoor, ik lees gewoon wat ik leuk vind in Bloglovin’ wat voorbij komt, zonder bij de dag stil te staan. Ik denk dat dat eerder in de hoofd van de schrijver zit, dan in het hoofd van de bezoeker. De reden dat ik de zondag als ‘reisdag’ heb, is dan ook puur als een stok achter de deur voor mezelf 😉

  7. Tineke 18 mei 2014 / 08:31

    Wat handig, ik neem dit zeker mee! Weer heel erg duidelijk uitgelegd!
    Liefs

  8. Zina 18 mei 2014 / 08:32

    Ik vind dit echt een heel goed idee, al weet ik niet of ik dit voor mijn eigen blog zal gebruiken. Aan de ene kant zorgt het voor wat meer structuur en regelmaat, iets waar ik wel naar op zoek ben, maar aan de andere kant haalt het dan misschien wel de vrijblijvendheid van mijn blog af? Ik denk er nog even over na 😉

  9. Joyce 18 mei 2014 / 09:20

    Handige tip! Ik gebruik een plugin voor WordPress en ik vind hem echt super handig. Zo weet ik precies wanneer ik wat heb in gepland en kan ik ook makkelijk wisselen tussen de artikelen 🙂

  10. Maurits 18 mei 2014 / 09:25

    Weer zo’n super handige tip! Dank je wel. Heb je ook zo’n excel-format voor ons? 😉

  11. Susanne 18 mei 2014 / 09:26

    Ik moet zeggen dat ik echt nog nooooit had gehoord van een contentkalender. Nu wel haha. Het lijkt me super handig! Ik ben aan de ene kant heel erg voor het overzichtelijke maar aan de andere kant kan ik het snel laten versloffen. Mijn blog heeft niet zo heel veel onderwerpen dus ik zal het niet snel gebruiken maar als je een lifestyleblog hebt kan het erg fijn zijn. Ik vind het echt een top idee!

  12. Karin 18 mei 2014 / 09:37

    Zo’n kalender is vooral handig als je meerdere posts per week plaatst. Ik publiceer nu één keer per week, dus dat is nog overzichtelijk. Maar als ik dat nog eens wil gaan opschroeven lijkt me dit een uitkomst!

    • Lisanneleeft 18 mei 2014 / 11:45

      Je kan natuurlijk ook een verdeling maken voor een maand oid! Is wel verder vooruit plannen, maar dan houd je wel makkelijker de balans in alle onderwerpen 🙂

  13. Manon 18 mei 2014 / 09:41

    Wat een leuk en handig idee. Wij gebruiken zelf de WordPress kalender om artikelen in te plannen en dat geeft ons wel een goed overzicht. Dit is wel heel leuk voor de lijstjesmensen en pen/papiermensen! De kleurtjes vind ik een hele duidelijke, goede toevoeging!

  14. Emmy 18 mei 2014 / 09:42

    Wat een slim idee! Tot nu toe doe ik het altijd in mij agenda, wat ook een soort van overzicht geeft, maar dit is misschien nog wel beter! Ik ga het in ieder geval eens testen voor juni!

  15. Jess 18 mei 2014 / 09:46

    Als je heel erg met je blog bezig bent zijn dit goede tips. Ik let onbewust wel op dat ik niet teveel dezelfde type artikelen achter elkaar plaats. Ook gesponsorde artikelen probeer ik te verdelen en plaats ik eigenlijk nooit achter elkaar. Misschien moet ik me er iets meer mee bezig houden.

  16. Joyce 18 mei 2014 / 09:59

    Leuk idee! Ik zelf gebruik gewoon mijn notitieboekje. Daar schrijf ik al mijn ideeën in op en vervolgens maak ik daar mijn planning in. Ik heb net als jij elke week een diary en vaste rubrieken op vaste data, maar verder ben ik ook vrij in wat ik doe. Maar ik probeer sowieso meer structuur te creëren in beauty, food en lifestyle/health artikelen. Dus niet dat ik bijvoorbeeld twee beautyartikelen achter elkaar publiceer, ik hou wel van afwisseling :). Maar inderdaad wat meer structuur zou niet verkeerd zijn!

  17. Kirsty 18 mei 2014 / 10:16

    Handig artikel! Ik probeer altijd een beetje de onderwerpen af te wisselen op mijn blog om het voor iedereen leuk te houden 🙂

  18. Ida 18 mei 2014 / 10:29

    Wat een superidee! Ik ga er gelijk mee aan de slag in Excel 🙂

  19. Lauriëtte 18 mei 2014 / 11:12

    Toen ik net begon met bloggen had ik ook zo’n soort contentkalender, maar dan in excel inderdaad, zodat het makkelijker aan te passen is. In een eerder artikel had je het ook over de kalender plugin, die gebruik ik sinds dat moment nog steeds! 🙂

  20. Miranda 18 mei 2014 / 11:33

    Duidelijk artikel.

    Zonder dat ik wist dat het contentkalender heet maak ik er gebruik van.
    Onwijs handig om te zorgen voor afwisseling.

    Ik gebruik ook de kalender plug in om overzicht te houden in geplande artikelen. Makkelijk van die plug in vind ik dat je snel artikelen kunt verplaatsen van de ene naar de andere dag.

  21. Marleen 18 mei 2014 / 11:40

    Oeh leerzaam. Maar eerste stap voor mij zou dan toch een vast stramien gaan inrichten. Maar heb hier wel wat aan, dank!

  22. Chantal 18 mei 2014 / 11:42

    Ik zou het niet zo snel gebruiken, want ik blog gewoon als ik film of serie heb gezien of een boek uit heb. Maar ik zou het kunnen gebruiken om er voor te zorgen dat ik niet constant over hetzelfde genre schrijf 😉

  23. Alix 18 mei 2014 / 11:59

    Ik gebruik het nog niet, maar het lijkt me wel handig nu ik iets serieuzer met m’n blog bezig ben!

  24. Miss Happinez 18 mei 2014 / 12:02

    Lijkt me een heel fijn systeem om mee te werken. Ga het zeker eens proberen!

  25. Jadwiga 18 mei 2014 / 12:03

    Je blog heeft me echt overtuigd om een contentkalender te maken! In het begin hield ik het bij in een agenda maar dat is er een beetje bij ingeschoten intussen. Het fijnste is dat je direct een overzicht hebt van je posts én het stimuleert me om vooruit te werken. Ook dat schiet er nog al eens in bij mij haha.

  26. Elize 18 mei 2014 / 12:22

    Ik schrijf het meestal op in m’n agenda en dan denk ik zo’n week of twee vooruit. Met kleurtjes werk ik nog niet echt, maar ik vind het op dit moment nog wel prima zo. Ik weet wel wat ik er minimaal eens per week op wil zetten, maar soms wijk ik daar ook van af als ik plots iets anders relevanter/belangrijker vind.

  27. Tiffany 18 mei 2014 / 12:42

    Dit is echt SUPER handig! Ik houd zelf ook alles bij in mijn agenda, alles wat ik publiceer staat erin. Maar die kleurtjes maken het echt heel overzichtelijk! Ga ik ook doen, super! 🙂

  28. De Zuinige Student 18 mei 2014 / 12:58

    Mijn complimenten voor al jouw blogtips. Je geeft me elke week stof tot nadenken.
    Als beginnende blogger werk ik nog niet echt met een planning. Maar ik zie nu dat ik het eigenlijk wel zou moeten doen.
    Ik begin maar met pen en papier, lekker buiten in het zonnetje.

  29. Lidewij 18 mei 2014 / 14:09

    Wat een goede tip! Ik werk al ongeveer een jaar met een whiteboard waarop ik mijn planning maak. Daarvoor gebruikte ik notitieblokjes om op te plannen, maar omdat ik ook regelmatig schuif met mijn planning werd dat snel onoverzichtelijk. Nu gebruik ik dus al een hele poos een whiteboard en ik ben er echt dol op en kan niet meer zonder! Omdat ik twee video’s per week publiceer en daar zeker enige planning bij komt kijken, en daarnaast ook een vaste diary-dag heb, schuif ik, wanneer ik artikelen schuif, al snel een week of zelfs meerdere op. Daarom maak ik een planning vaak een aantal weken vooruit. Er passen negen weken op mijn whiteboard en dat vind ik ideaal want ik ben iemand die graag ruim van tevoren een planning op orde heeft. Natuurlijk schrijf ik niet negen weken vooruit, want het actueel schrijven vind ik juist wel leuk. Maar in verband met producten testen vind ik goed plannen echt een must. Ik hoop dat je veel andere bloggers hebt geïnspireerd ook met een blogplanning te gaan werken, want ik kan niet meer zonder!

    • Lisanneleeft 18 mei 2014 / 14:26

      Wow, goed bezig! Lekker gestructureerd 😀
      Ik moet zeggen dat ik die video van laatst, van dat Essence make-up tasje ook wel heel erg leuk vond! Had hem in het krantje zien staan en was onwijs benieuwd naar wat er in zat. Goed op ingespeeld 😀

  30. Jorien 18 mei 2014 / 15:12

    Kijk dit had ik nodig, hier ga ik ook mee experimenteren!

  31. Marjolein 18 mei 2014 / 15:34

    Haha, wat grappig! Ik heb vanochtend een content kalender gemaakt 🙂 Ik ben een blog begonnen voor mijn studie communicatie, waarvoor we allerlei opdrachten moeten doen, en dit is er één van.

    Ik heb ‘m in Excel gemaakt, maar hoe jij ‘m op papier hebt gemaakt ziet er veel leuker uit! Handig trouwens, die kalender plugin.

    Vanuit de opdracht moet ik tot juli vooruit plannen, het is dan alleen heeeel moeilijk om zomaar onderwerpen te verzinnen, vind ik!

    • Lisanneleeft 18 mei 2014 / 19:20

      Leuke opdracht zeg! Ik heb het ook om die reden op papier gedaan: het ziet er zo leuk uit! Maar Excel is meestal gewoon een stuk praktischer, vooral als je zo ver vooruit wil plannen.

  32. Frederique 18 mei 2014 / 16:08

    Tot op zekere hoogte deed ik dit al (maar dan meer voor wat betreft bepaalde onderwerpen), maar toch is het altijd handig om eens te lezen waarom het zo handig is en dat je al je onderwerpen ook een beetje moet verspreiden.

  33. Wendy 18 mei 2014 / 16:47

    Heel handig! Fijne tips. Ik maak nu gewoon een lijstje, maar kijk eigenlijk niet echt naar het soort blogjes.

  34. Riemke 18 mei 2014 / 18:41

    ik heb een hele lijst in mijn telefoon met welke dag ik welk artikel online zet! 🙂

  35. Hazar Chaouni 18 mei 2014 / 19:05

    Handige tips, bedankt! Ik maak zelf wel eens planningen maar niet zo overzichtelijk als deze, misschien eens gaan proberen 🙂

  36. Vera 18 mei 2014 / 20:34

    Echt net begonnen met mijn blog! Jou blogtips zijn hierbij zeker handig. Ik houd ze in de gaten!

  37. Linda 18 mei 2014 / 20:44

    Kan heel handig zijn, maar niet echt iets voor mij. Ik schrijf vaak wat ideeën op en als ik tijd heb schrijf ik flink vooruit en dan kijk ik vanzelf wat ik wanneer plaats, rekening houdende met wat er de rest van die week online is gekomen. Ik heb wel eens (op papier) een planning gemaakt voor een hele maand, maar voor mij werkt dat niet want ik blijf aan het schuiven, of ik heb geen inspiratie of zin meer in een bepaald onderwerp/artikel… 😉

  38. Natasja 18 mei 2014 / 20:50

    Wat een ontzettend handig artikel! Ik wil dit zeker gaan proberen. Dadelijk als mei is afgelopen ga ik je tip gebruiken door een screenshot van mei te maken en dan te arceren. Zo heb ik dadelijk een beter overzicht waar ik het mees over schrijf en kan ik op basis daarvan juni inplannen. Ik plan wel per week wat ik moet doen, maar niet per onderwerp/categorie. Dus ik heb hier heel veel aan!

    • Natasja 18 mei 2014 / 20:51

      He verdorrie, mijn adres verkeerd ingevuld. Dus bij deze 😉

  39. Gwen 18 mei 2014 / 21:07

    Ik word helemaal vrolijk van die kleurtjes! Leuke tip, ik ga eens naar de plugin kijken ook ;). Op papier met veel kleurtjes lijkt me toffer, maar ik ken mezelf, ik weet niet hoe lang ik dat vol ga houden.

  40. Nicole 18 mei 2014 / 21:21

    Ik zal denk ik niet echt volledig gebruik gaan maken van een contentkalender maar ik wil wel meer bewuster worden qua variatie en dat kan hiermee perfect.
    Had er nog nooit van gehoord en vind het erg fijn dat je deze tips met ons hebt gedeeld!

  41. Kim / Vintage & Beauty 18 mei 2014 / 21:47

    Leuke tip! Ik maak zelf sinds een aantal weken een schema op een a5 en echt dat werkt super! Kan ik meteen voor een aantal weken mijn inspiratie opschrijven 🙂

  42. dresses and daisies 18 mei 2014 / 23:02

    Iets teveel werk naar mijn mening. Dan komt er ook nog eens bij dat ik vaak plotse artikels krijg door gastartikels of gesponsorde artikels van bedrijven. Is alles plots voor niets geweest dan 🙁

    Ps. er is momenteel een winactie op mijn site. doe je ook mee?

    • Lisanneleeft 19 mei 2014 / 10:46

      Dan kun je artikels natuurlijk gewoon doorschuiven! 🙂 Vooral als je in Excel werkt gaat dat makkelijk.

  43. Cheryl 18 mei 2014 / 23:46

    Hoi Lisanne,
    Ik heb best wel veel moeite om onderwerpen te verzinnen voor mijn blog. Zo’n maandoverzicht lijkt mij wel wat, maar kan ik dat ook naarmate de maand verstrijkt invullen? Of kan ik dan beter een weekoverzicht gebruiken?

    Bedankt in ieder geval voor deze goeie tip!

    Groetjes, Cheryl

  44. Kim 19 mei 2014 / 12:16

    Super tip, ga ik zeker mee aan de slag!

  45. Vivian 19 mei 2014 / 14:47

    Ik denk dat ik hier eens een keertje mee ga experimenteren, vind het soms namelijk wel eens lastig om het overzicht te behouden op mijn blog dus dit zal het misschien wat gemakkelijker maken!

  46. Esther 19 mei 2014 / 16:24

    Jeetje, wat een super post is dit! Hier houd ik van die praktische tips die iedere blogger vast omarmt! Als startende blogger is dit prettig om te hebben. Ik ga jouw methode zeker uitproberen!

  47. Linda | VoorJouGespot.nl 19 mei 2014 / 22:08

    Wat een leuk en handig artikel!

    Ik plan nu nog niet zo ver vooruit, maar als ik dat in de toekomst wel ga doen, dan ga ik zeker jouw aanpak gebruiken.

    Voor nu red ik me nog wel prima met de WordPress-plugin. Dat is inderdaad ook een hele fijne werkwijze!

  48. Rianne 19 mei 2014 / 22:59

    Oeh, lekker overzichtelijk daar hou ik van. Vind het zelf moeilijk om een planning aan te houden maar met zo’n vrolijke planner is het vast heel goed te doen!

  49. Annoesjka 20 mei 2014 / 14:05

    Alsof je aanvoelde wat ik nodig had, haha! Ik was net precies op zoek naar een manier om blogposts (in) te plannen, toen ik toevallig even een bezoek aan jouw blog bracht. Dank je wel voor je handige tips, zo’n kalender zoals jij die beschrijft lijkt me een goede manier van werken voor mij. Ik ga er eens mee aan de slag!

  50. Eilish 20 mei 2014 / 17:55

    Ik ga hier zeker eens mee aan de slag! Ik heb nu geen regelmaat in mijn blog en dat is niet fijn voor je lezers! Dit zou wel eens kunnen helpen!

  51. Paul 20 mei 2014 / 21:48

    De editorial plugin is inderdaad erg prettig. Ik kan ‘m aanraden (al heb ik ‘m eigenlijk niet nodig omdat ik niet dagelijks blog).

  52. alexa 21 mei 2014 / 21:28

    wat een fijne tip ik heb alleen met die kleurtjes dat ik ze dan door elkaar ga gebruiken waardoor het alsnog onoverzichtelijk word.

  53. Lenneke 21 mei 2014 / 22:39

    Wat een goede tips! Ik weet zeker dat dit heel bruikbaar is voor blogs die over verschillende onderwerpen schrijven. In mijn geval is het niet toepasbaar omdat ik voornamelijk over persoonlijke ervaringen en alledaagse dingen schrijf maar ik zal het zeker onthouden mocht ik het in de toekomst over een andere boeg gooien. Je weet immers maar nooit…

  54. Anouk 22 mei 2014 / 17:16

    Super handig! Maar op dit moment plan ik niet echt meer, ik blog gewoon wanneer ik inspiratie, zin en energie heb 🙂

  55. Hester 24 mei 2014 / 09:29

    Ik let er ook altijd heel erg goed op dat er geen twee op elkaar lijkende artikelen (vlak) na elkaar online komen. Op die manier kan ik soms dus echt blijven schuiven met mijn artikelen, haha. Vooruit plannen is wel zo handig trouwens als je net als ik zo kritisch bent op dat gebied! Ik vind het gewoon altijd weer de uitdaging in een week zoveel mogelijk verschillende posts online te zetten, wat mij betreft is dat precies wat mijn blog biedt, dus dat wil ik dan ook wel blijven garanderen. En dat houdt het ook leuk!

  56. Anne 24 mei 2014 / 14:23

    Ik heb zoiets wel eens gedaan en het werkt fijn. Maar soms doe ik liever gewoon wat me het beste uitkomt, omdat dit minder moeite kost en dat is ook wel eens handig.

  57. Webkim 24 mei 2014 / 14:29

    Leuk!
    Eigenlijk gooi ik álles wat ik moet doen in een kalender, omdat ik zo druk en chaotisch ben, maar het is nooit in me opgekomen dat het met bloggen ook zou kunnen.

  58. Linda 30 juni 2014 / 13:12

    Wat een top idee. Ik ga dit snel toepassen. Dank voor de tips. Groeten, Linda

  59. Lianne 9 december 2015 / 15:06

    Bedankt voor de tip! Ik heb de plugin geinstalleerd

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.