Ontbijtsmoothie met banaan, sinaasappelsap & muesli

Ja, ik weet het, deze smoothie verdient geen schoonheidsprijs. Maar hij is onwijs lekker, vullend en het lijkt me een perfect ontbijt. Of lunch of tussendoortje, dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Het recept? Dat ga ik aan je vertellen!

ontbijtsmoothie1

ontbijtsmoothie2

Recept voor deze ontbijtsmoothie:

  • Yoghurt (kies je eigen favoriete soort, het liefst natuurlijk eentje zonder suiker en zo min mogelijk toegevoegde troep!)
  • Banaan
  • Sinaasappelen
  • Muesli

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe veel je wilt maken en hoe dik of dun je je smoothie wilt hebben, aan de hand daarvan kun je de hoeveelheden aanpassen. Ik heb een smoothie gemaakt met wat er op de foto staat (plus nog een halve sinaasappel, maar die was niet zo fotogeniek). Dat werd al met al een groot glas met smoothie! En ja… hij vult lekker, dus ik denk dat hij ontbijtsmoothie waardig is.

  • De sinaasappels pers je met een citruspers. Je kan ook sinaasappelsap uit een pak nemen natuurlijk, maar dat doet wel af aan het ‘gezonde’ deel van dit recept!
  • Vervolgens gooi je de sinaasappelsap met de rest van de ingrediënten in de blender, even goed blenden (je wil geen grote stukken muesli terugvinden in je smoothie) en there you go! Klaar is je ontbijtsmoothie. Simpel, toch?

Muesli had ik trouwens zelf nog nooit door een smoothie gegooid, ik had ook niet gedacht dat het lekker zou zijn! Maar toen ik er onlangs over las werd ik toch wel erg benieuwd. En wat blijkt? Je merkt er vrijwel niets van, behalve dat je smoothie veel vullender is! Wel even opletten dat je een gezonde versie neemt, sommige soorten muesli laten lijken alsof ze erg gezond zijn, maar ondertussen zit er allerlei toegevoegde suikers enzo bij. Eventjes het etiket lezen dus!

Als jullie nog tips hebben voor een lekker smoothie recept, dan hoor ik het natuurlijk graag! Drink jij weleens smoothies als ontbijt?

35 reacties

  1. Marlijn 20 juni 2013 / 09:55

    Heb er net 1 naast me staan : ) maar deze lijkt me ook erg lekker!!

  2. LounaBeauty 20 juni 2013 / 10:18

    Lekker hoor,, echt iets voor deze. Maak altijd wel een smoothie met banaan en sinaasappel, maar nog nooit muesli gebruikt 🙂

  3. Eline 20 juni 2013 / 10:23

    Ik maak regelmatig smoothies(meestal spinazie/banaan) maar deze combi ken ik nog niet!

  4. josien 20 juni 2013 / 10:34

    ik drink zelf nooit smoothies, maar wil wel even zeggen dat ik je foto ontzettend mooi vind. die sinaasappel zou je zo van scherm afpakken. top!

  5. Leentje 20 juni 2013 / 11:19

    Leuk artikeltje, goed dat je vermeld dat muesli en yoghurt suiker enz. kan bevatten!

  6. Ise 20 juni 2013 / 11:28

    Ik hou van smoothies maar muesli heb ik nog nooit geprobeerd! Klinkt wel erg goed 🙂

  7. Lenneke 20 juni 2013 / 11:52

    Ik wil altijd heel graag smoothies maken, maar stom genoeg komt het er gewoon niet van… Dit weekend ga ik het écht doen en dan natuurlijk met jouw recept!

  8. Angela 20 juni 2013 / 15:30

    Ziet er erg lekker uit, en zo klinkt het ook! Ga het eens uitproberen! 🙂

  9. Hester 20 juni 2013 / 16:20

    Ik heb nog nooit een smoothie op als ontbijt maar de havermout erdoor is wel een goede tip, dan krijg je nog iets meer vezels binnen en is ‘ie ook vullender!

  10. Simone 20 juni 2013 / 16:40

    Oehh lekker hooor! Ik ben zelf ook smoothies aan ’t fabriceren. Maar als ontbijt kan natuurlijk ook prima!

  11. rosalie 20 juni 2013 / 16:41

    Nog een smoothie op als ontbijt, ik heb altijd een beetje het gevoel dat het niet goed vult. Maar ik mag daar eigenlijk helemaal niks over zeggen want heb het dus nog nooit geprobeerd.

  12. Manja 20 juni 2013 / 16:53

    Die ziet er heel goed uit! Muesli erbij heb ik ook nog nooit gedaan.
    Ik doe regelmatig, blauwe bes, spinazie, banaan en kokosmelk (kokosrasp en water), en wat chiazaad/lijnzaad in de blender.

  13. Jennifer 20 juni 2013 / 17:27

    Gezond bezig! Neem voor nog meer gezonde recepten eens een kijkje op mijn blog!

    Liefs, Jennifer

    New post; Superfood: Hennepzaad!

  14. Ellen 20 juni 2013 / 21:14

    Ziet er lekker uit! Ik moet in de ochtend wel echt iets hebben om op te kauwen, anders word ik misselijk haha.

  15. me 22 juni 2013 / 17:49

    Sinaasappelsap uit pak is prima hoor als er op het pak staat “zonder toegevoegde suikers”.

  16. Roxanne 23 juni 2013 / 11:43

    Als het moet vullen doe ik er wel eens een handje muesli doorheen, dan heb je echt een soort van drinkontbijtje! 🙂

  17. Marcella 30 juni 2013 / 20:45

    Ik ontbijt vaak met een smoothie, maar dit lijkt me een goede nieuwe variant!

  18. ellen 4 juli 2013 / 22:24

    lekker! ik kan alleen niet op smoothies in de ochtend leven. dan liever als tussendoortje 🙂

  19. Eline 2 september 2013 / 01:25

    Lekker! Ik ontbijt ook het liefst met smoothies. Als ik vroeg op moet maak ik ze vaak al de avond ervoor. In een flesje in de koelkast en ’s ochtends goed schudden en drinken maar! Invriezen kan zelfs ook.

    Nog een tip: Mocht je blender of staafmixer moeite hebben met de muesli is brinta ook een uitstekende toevoeging. Heel gezond, vol vezels en mineralen en zorgt ook dat het een goed vol gevoel geeft.

  20. Nancy 6 mei 2015 / 22:16

    Lijkt me heerlijk….deze ga ik zeker van de week even uitproberen

  21. verdonk mireille 23 september 2015 / 19:48

    ik vond de smoothie lekker met fruit maar muesli is lekker en een beetje honing en donkere chocolade ,
    ook lekker erbij

  22. Filip 13 december 2016 / 18:16

    Een beetje lopende honing nog bij toevoegen! Zeker de moeite waard om te doen ook.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.